תכנון לימודים, הוראה והערכה: הערכת תכניות לימודים; הערכת הישגים; כרך ג'
מספר קטלוגי
10106-203-2
תחום: מדעי החברה
נושא: חינוך

תכנון לימודים, הוראה והערכה: הערכת תכניות לימודים; הערכת הישגים; כרך ג'

כותבים:

הספר תכנון לימודים, הוראה והערכה בוחן בעין ביקורתית את המורכבות של פיתוח וניהול מערכות חינוך ולמידה מגוונות. תכנון מערכות חינוך ולמידה היה ועודנו חלק בלתי נפרד מהתפתחות התרבות האנושית. כל חברה, מאז ימי קדם, שואפת לחנך את צעיריה וחבריה לאור ערכים הנתפסים כחשובים, ולהקנות להם מיומנויות, שיאפשרו להם לתפקד בצורה מיטבית בחייהם האישיים, המקצועיים והחברתיים. תהליכי התכנון, הפיתוח וההפעלה של מערכות למידה בעולם המודרני הפכו למעשה מרכבה.

הספר תכנון לימודים, הוראה והערכה פורש מגוון של עמדות בסוגיות מרכזיות, הנוגעות לקביעת מטרות-על ומטרות בתכניות לימודים בתחומי דעת שונים, ומציג מגוון גישות התייחסות למערכת יחסי הגומלין שבין חומרי למידה-לומדים-מורים במערכות למידה בחינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי, במסגרות הדרכה מגוונות במגזר הציבורי, במגזר העסקי ובסביבות למידה עתירות טכנולוגיה.

הספר בוחן את הרקע התיאורטי שבסיס התכנון של תכניות לימודים (אם לגילאי הגן ואם לעובדי הייטק), מנתח מודלים ותהליכים מורכבים, המלווים את פיתוח חומרי הלמידה ואת הבחירה של שיטות הוראה וטכנולוגיות מתאימות. בקורס נדונים הקשיים והמכשולים המאפיינים את שלבי ההטמעה של תכניות לימודים במערכות למידה מגוונות באמצעות דוגמאות וניתוחי אירוע מישראל וממדינות אחרות, ומוצגות מגוון שיטות להערכת תכניות לימודים ולהערכת הישגים.

206 עמודים

תאור הקורס

תכנון לימודים, הוראה והערכה

ספרים נוספים בנושא לפתיחת הרשימה

הסל שלי

הסל שלי
הסל ריק